پایگاه تحقیقاتی وصایت

هشدار: به دلیل تصمیم بر تألیف کتاب ، هرگونه کپی برداری از مطالب وبلاگ فقط با ذکر منبع مجاز است

پایگاه تحقیقاتی وصایت

هشدار: به دلیل تصمیم بر تألیف کتاب ، هرگونه کپی برداری از مطالب وبلاگ فقط با ذکر منبع مجاز است

بسم الله الرحمن الرحیم
اهل بیت علیهم السلام ، جایگاه راز خدا، پناهگاه دین او، صندوق علم او، مرجع حکم او، گنجیینه های کتاب های او، و کوه های دین او می باشند. به وسیله آنها پشت دین را راست کرد و تزلزلش را مرتفع ساخت... احدی از امت با آل محمد قابل قیاس نیست. کسانی را که از نعمت آنها متنعمند با خود آنها نتوان هم ترازو کرد، آنان رکن دین و پایه یقینند، تندروان باید به آنان (که میانه روند) برگردند و کندروان باید سعی کنند به آنان برسند، شرایط ولایت امور مسلمین در آنها جمع است و وصیت پیامبر درباره آنها است و آنان کمالات نبوی را به ارث برده اند، این هنگام است زمانی که حق به اهلش بازگشته به جای اصلی خود منتقل گشته است.
نهج البلاغه - خطبه ی 2

آخرین نظرات

اشکال اساسی 3: پیامبر (ص) عدالت همه ی صحابه را رد می کند

حسین | سه شنبه, ۱۲ مرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۰۳ ق.ظ

پیامبر (ص)، عدالت همه ی صحابه را رد می کند
روایت یکم:
أن النبی صلی الله علیه و سلم قال: لتتبعن سنن من قبلکم شبرا بشبر و ذراعا بذراع، حتی لو سلکوا حجر ضب لسلکتموه، قلنا: یا رسول الله! الیهود و النصاری؟ قال: فمن؟
پیامبر (ص) فرمودند: شما مسلمانان بعد از من، همان روش أمت‌های قبلی را وجب به وجب و قدم به قدم انجام خواهید داد، حتی اگر أمت‌های گذشته وارد سوراخی شده باشند، شما هم وارد آن خواهید شد. گفتیم: یا رسول الله! آیا منظور راه یهود و نصاری است؟ حضرت فرمودند: پس کی؟
صحیح البخاری - کتاب احادیث الانبیا - باب ما ذکر عن بنی اسرائیل - ج 3 ص 1274 ح 3269 
صحیح مسلم - کتاب العلم - باب اتباع سنن الیهود و النصاری - ح 4828

روایت دوم:
رسول الله صلی الله علیه وآله در آخرین خطبه شان بر روی منبر ، خطاب به صحابه فرمودند:
وَإِنِّى أُعْطِیتُ مَفَاتِیحَ خَزَائِنِ الأَرْضِ - أَوْ مَفَاتِیحَ الأَرْضِ - وَإِنِّى وَاللَّهِ مَا أَخَافُ عَلَیْکُمْ أَنْ تُشْرِکُوا بَعْدِى ، وَلَکِنْ أَخَافُ عَلَیْکُمْ أَنْ تَنَافَسُوا فِیهَا
به من کلیدهای گنجینه های زمین داده شده و به خدا قسم بر شما نمی ترسم که بعد از من مشرک شوید ولیکن بر شما می ترسم بر سر دنیا رقابت کنید.
صحیح البخاری - کتاب الجمعة - باب الطیب للجمعة - ج 1 ص 451 ح 1279
صحیح مسلم - کتاب الفضائل - باب اثبات حوض نبینا (ص) - ج 4 ص 1795 ح 2296

اکثر شارحان این روایت ، بعد از نقل این حدیث ، به ارتداد بعضی صحابه اقرار کرده اند که در بحث از ارتداد صحابه ، کلام آنها را خواهیم آورد.
روایت سوم:
عَنْ ابْنِ عَبَّاسٍ رَضِیَ اللَّهُ عَنْهُمَا أَنَّ هِلَالَ بْنَ أُمَیَّةَ قَذَفَ امْرَأَتَهُ فَجَاءَ فَشَهِدَ وَالنَّبِیُّ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ یَقُولُ إِنَّ اللَّهَ یَعْلَمُ أَنَّ أَحَدَکُمَا کَاذِبٌ فَهَلْ مِنْکُمَا تَائِبٌ ثُمَّ قَامَتْ فَشَهِدَتْ
عبدالله بن عباس رضی الله عنهما می‌گوید: هلال بن امیه همسرش را متهم نمود {که زنا کرده است} سپس هلال آمد و گواهی داد در حالی که نبی اکرم می‌فرمود: «همانا خداوند می‌داند که یکی از شما دروغ می‌گوید. پس آیا یکی از شما توبه می‌کند»؟سپس آن زن، برخاست و گواهی داد
صحیح البخاری - کتاب الطلاق - بَاب یَبْدَأُ الرَّجُلُ بِالتَّلَاعُنِ - ج 5 ص 2032 ح 5001
عن بن عمر قال فرق رسول الله صلى الله علیه وسلم بین أخوی بنى العجلان وقال الله یعلم أن أحدکما کاذب فهل منکما تائب
صحیح مسلم  ج 2   ص 1132 ح 1493
یعنی نبی مکرم صلی الله علیه وآله وسلم یکی از دو صحابی عادل اهل سنت را دروغگو میدانند !
روایت چهارم:
عن زید بن أرقم قال کنت فی غزاة فسمعت عبد الله بن أبی یقول لا تنفقوا على من عند رسول الله حتى ینفضوا من حوله ولئن رجعنا إلى المدینة لیخرجن الأعز منها الأذل فذکرت ذلک لعمی أو لعمر فذکره للنبی صلى الله علیه وسلم فدعانی فحدثته فأرسل رسول الله صلى الله علیه وسلم إلى عبد الله بن أبی وأصحابه فحلفوا ما قالوا فکذبنی رسول الله صلى الله علیه وسلم وصدقه فأصابنی هم لم یصبنی مثله قط فجلست فی البیت فقال لی عمی ما أردت إلى أن کذبک رسول الله صلى الله علیه وسلم ومقتک فأنزل الله تعالى ) إذا جاءک المنافقون ( فبعث إلی النبی صلى الله علیه وسلم فقرأ فقال إن الله قد صدقک یا زید
زید بن ارقم صحابی می گوید:از عبدالله ابن ابی شنیدم که می گفت:به افرادی که در نزد رسول خداص هستند،انفاق نکنید تا از کنار پیامبرص،پراکنده شوند و اگر به سوی ما بازگشتند، عزیزان،ذلیلان را بیرون خواهند کرد.(زید می گوید)این را برای عمویم یا عمر نقل کردم،او هم برای رسول خداص نقل کرد و رسول خداص من را خواند و قضیه را برایشان نقل کردم. رسول خدا (ص) فرستاد به سوی عبدالله بن ابی و یاران او،و آنها قسم خوردند که چنین چیزی نگفته اند،پس رسول خداص من را تکذیب کرد...پس در خانه نشسته بودم...پس خداوند این آیه را نازل کرد: { إذا جاءک المنافقون } به سوی رسول خدا ص رفتم و او این آیه را خواندند و فرمودند:ای زید،همانا خداوند تو را تصدیق کرد.
صحیح البخاری - کتاب تفسیر القرآن - سورة المنافقین -  ج 4   ص 1859 ح 4617
روایت پنجم:
بخاری از أنس بن مالک از رسول خدا (ص) چنین روایت میکند:
عن أنس عن النبی صلى الله علیه وسلم قال لَیَرِدَنَّ عَلَیَّ نَاسٌ مِنْ أَصْحَابِی الْحَوْضَ حَتَّى عَرَفْتُهُمُ اخْتُلِجُوا دُونِی ، فَأَقُولُ : أَصْحَابِی ، فَیَقُولُ : لَا تَدْرِی مَا أَحْدَثُوا بَعْدَکَ
مردمی از اصحابم را در کنار حوض کوثر بر من وارد میکنند و من آنها را می شناسم، ... ، و می گویم: خدایا! اصحاب من! پس میگویند: تو نمی دانی که اینها بعد از تو، چه بدعت‌هایی گذاشتند.
صحیح البخاری - کتاب الرقاق - باب فی الحوض - ج 5 ص 2406 ح 6211
همچنین ، بخاری از ابوهریره از رسول خدا (ص) چنین روایت میکند:
بینا انا قائم، فإذا زمرة حتى إذا عرفتهم، خرج رجل من بینی و بینهم، فقال: هلم. فقلت: أین؟ قال: إلى النار و الله. قلت: و ما شأنهم؟ قال: إنهم ارتدوا بعدک على ادبارهم القهقری. ثم إذا زمرة حتى إذا عرفتهم خرج رجل من بینی و بینهم، فقال: هلم. قلت: أین؟ قال: إلى النار و الله. قلت: ما شأنهم؟ قال: إنهم ارتدوا بعدک على ادبارهم القهقری، فلا أراه یخلص منهم الاّ مثل همل النعم
من، فردای قیامت در کنار حوض می آیم و تعدادی از صحابه می خواهند نزد من بیایند، ولی آنها را از طرف حوض بر می گردانند به سوی دیگر. گفتم: اینها را کجا می برید؟ می‌گویند: به خدا قسم! اینها را به سمت آتش جهنم می بریم. عرضه می کنم: مگر اینها چه کار کرده اند؟ خطاب می آید: درست است که اصحاب تو هستند، ولی بعد از تو مرتد شدند و بدعت‌ها گذاشتند و به دوران جاهلیت برگشتند. سپس گروه دیگری را اینگونه به سمت آتش می برند و ... ، و از اینها هیچکس از آتش نجات پیدا نمی کند، مگر به اندازه هَمَل نعم. (چهارپایان بازیگوشی که معمولا از گله جدا می شوند و مشغول بازیگوشی هستند و سرگردان می‌شوند و این نشان قِلَّتْ و کمی تعداد آنهاست) .
صحیح البخاری - کتاب الرقاق - باب فی الحوض - ج 5 ص 2407 ح 6215
 بخاری روایتی را می آورد در رابطه با اینکه «زمره»  چقدر است. روایت از ابوهریره است که می‌گوید:
یَدْخُلُ الْجَنَّةَ مِنْ أُمَّتِی زُمْرَةٌ هُمْ سَبْعُونَ أَلْفًا تُضِیءُ وُجُوهُهُمْ إِضَاءَةَ الْقَمَرِ لَیْلَةَ الْبَدْرِ
گروهی از أمت من که آمارشان 70 هزار نفر است، وارد بهشت خواهند شد.
صحیح البخاری - کتاب الرقاق - باب یدخل الجنة سبعون ألفا بغیر حساب - ج 5 ص 2396 ح 6176
در روایت حوض،آمده که: دو گروه وارد آتش می‌شوند × هر گروهی 70 هزار نفر = 140 هزار نفر

  • حسین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
ابزار تلگرام

آپلود عکسابزار تلگرام برای وبلاگ